Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Gmina Ujazd zamierza ubiegać się o środki finansowe w ramach konkursu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”. Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz do Internetu.
Wsparciem mogą zostać objęte dzieci (także wnuki) osób, które pracowały niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwały w miejscowości lub gminie objętej PPGR. W ramach projektu będzie można otrzymać dofinansowanie na:
- sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia takiej możliwości.
Aby ubiegać się o wsparcie, należy złożyć stosowne dokumenty załączone do niniejszej informacji.
W przypadku osób niepełnoletnich oświadczenia składają rodzice, dziadkowie, opiekunowie prawni (zał. Nr 1 i 3). Uczniowie szkoły średniej, którzy osiągnęli pełnoletność składają oświadczenie osobiście (zał. nr 2 i 3). Oryginały podpisanych oświadczeń należy składać sekretariatach szkół podstawowych na terenie Gminy Ujazd, w siedzibie Gminnego Zarządu Oświaty w Ujeździe ul. Mickiewicza 4 lub w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ujeździe ul. Sławięcicka 19 pok. nr 7.
Termin składania i nadsyłania oświadczeń mija 3 listopada 2021 r. o godzinie 11:00. Liczy się data i godzina wpływu dokumentu – środki są ograniczone i w razie dużej ilości oświadczeń do projektu wejdą te, które zostały wcześniej złożone.
Ważne! Prosimy o dołączenie do oświadczeń dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR oraz danych umożliwiających kontakt z osobą składającą oświadczenie.
W przypadku pozyskania grantu, Gmina Ujazd zakupi sprzęt komputerowy i przekaże go osobom,
które spełniły wymogi otrzymania wsparcia. W sytuacji nie otrzymania dofinansowania, projekt nie będzie realizowany.
W razie pytań i wątpliwości można kontaktować się pod numerem telefonu 77 463 70 83, poprzez
e-mail: info@gzoujazd.pl. Dla zainteresowanych podajemy stronę internetową, gdzie znajdują się wszystkie szczegóły: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr.
Niezbędne załączniki do pobrania poniżej:
Zał. Nr 1 Wzór oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego
OŚWIADCZENIE DLA RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO (142,50KB)
Zał. Nr 2 Wzór oświadczenia osoby pełnoletniej
OŚWIADCZENIE UCZNIA SZKOŁY ŚREDNIEJ KTÓRY OSIĄGNĄŁ PEŁNOLETNOŚĆ (142,50KB)
Zał. Nr 3 Informacja o wyborze sprzętu
INFORMACJA O WYBORZE SPRZĘTU I MOŻLIWOŚCI ZAPEWNIENIA USŁUGI DOSTĘPU DO INTERENTU (90,78KB)